Worn Engine Treatment

Motorbehandling der imprægnerer og belægger alle slidflader i motoren med Teflon, specielt fremstillet til slidte motorer.

WET også har samme formål og udgangspunkt som EPT, men er specielt fremstillet til motorer, som viser tegn på slid ved f.eks. olieforbrug, røg, støj eller dårlig ydelse forårsaget af almindelig mekanisk slidtage.
WET kan ikke reparere en defekt motor, men vil formindske yderligere slidtage, øge motorens ydeevne og reducere olieforbrug, røgudvikling samt mekanisk støj.

  1. Én flaske WET á 300 ml. rækker til 6 ltr. Olie (overdosering skader ikke)
  2. Tilsæt flaskens indhold til motorolien gennem oliepåfyldningsstudsen
  3. Start motoren med det samme efter påfyldningen og kør en tur på 10-15 minutter
  • Ved beskidt kølesystem rens først med Lindemann Radiator Flush.
  • Motorens kølesystem skal have drifttemperatur, så termostaten står fuldt åben. Sørg ligeledes for, at kabinens varmeregulering står på fuld varme.
  • Åben kølerdækslet med STØRSTE FORSIGTIGHED!
  • PAS PÅ: Kølesystemet står under tryk, og eventuelt udstrømmende kølevand kan være kogende og kan derfor forårsage alvorlig skoldning. For at undgå eventuel skoldning, bør varmebestandig beklædning anvendes.
  • Ryst flasken grundigt og tilsæt indholdet til kølesystemet via påfyldningsstuds. Efter fyld hvis nødvendigt med koncentreret kølervæske. Skru kølerdækslet på igen og lad motoren arbejde i 10 minutter med forhøjet tomgang (ca. 1500 omdr.) eller kør straks en tur af minimum 10 minutters varighed. Herefter er tætningsprocessen færdig.
  • 1 flaske rækker til 6 liter kølevand og kan blandes med alle typer frostvæske.
Relaterede produkter
Item added to cart View Cart Checkout